חודש אדר, איפיון

"משנכנס אדר מרבין בשמחה": 

1) "מרבין" = יותר מהרגיל. אומרים חכמים, כל השנה צריכים להיות שמחים ובאדר שמחים יותר. מכאן, אפילו כשקורה משהו שנראה מצער, אין זמן כזה אצל היהודי שאינו בשמחה. כשם שמברכים על הטובה כך מברכים על ההפך מהטובה. כלומר, יש לדעת תמיד לקבל הדברים בשמחה.

2) רק משנכנס אדר מרבין בשמחה? מדוע לא "משנכנס תשרי, ניסן…", אז – "מרבין בשמחה"? 

  • בחודש סיון, עם ישראל קבלו את התורה שבכתב, אך לא הסכימו לקבל את התורה שבע"פ, אז הקב"ה 'כפה עליהם הר כגיגית'. מדוע? כי אי אפשר לקחת את התורה, בלי תורה שבעל פה, חז"ל, שהם המוסמכים והיודעים לפרש התורה לכל פרטיה. כי שם בתורה יש הרבה סודות ונעלמים שנמסרו לחכמי לב ששם להם את הפירוש בתורה. מאחר וקבלו את התורה בכפייה, לא נאמר שם מרבין בשמחה.
  • בחודש אדר, עם ישראל קבלו את התורה מרצון, מדוע? כי התורה היא משמחת את הלב. היא החוסן של האדם בכל המצבים. בין לטוב – שלא יאבד את העשתונות, ובין למוטב – שלא יאבד את העשתונות. אז משנכנס אדר מרבין בשמחה.

מחצית השקל:

  1. בא' באדר משמיעים (= מכריזים) על השקלים.
  2. מחצית השקל היא תרומה למשכן ולבית המקדש.
  3. כיום, נותנים זכר למחצית השקל למקום של תורה (במקום ביהמ"ק), לבני תורה אלה העוסקים בתורה ובמצוות.
  4. שקלי צדקה שנאמר עליהם "מחצית השקל" הופכים להיות 'הקדש' לבית המקדש והן אסורות בהנאה, ואי אפשר לתת אותם לעניים, לכן צריך להגיד "זכר למחצית השקל".
  5. שיעורו בין ₪25-33 (ישנה מחלוקת אם זה כסף גולמי או מעובד). מי שיכול נותן עבור כל אחד מבני ביתו, מי שלא, נותן כפי מה שיכול.
מודעות פרסומת

מה על הלב שלכם? אני כאן כדי להקשיב...

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s