גלריה: מרק בשר תימני. מדריך למשתמש

את סבא שלי, סבא צבי קורח הייתי פוגש כילד בשעות אחה"צ ישוב מול קערה עמוקה ובתוכה הר גדול של קוביות בשר מכוסות במרק ושאר ירקות, לצד צאלוף, קערת חילבה אדומה-חומה טריה ובקבוק בירה צונן.

אז רובנו בטח מכירים את מרק הבשר הדליל הזה עם הפיטרוזליה שצפה מעל. אך הפעם תגלו פה מרק, שמובטח לכם!…שלאחריו תתגלגלו כחבית למיטה בערב שבת קודש (ספק אם תשארו ערים לקריאת פרשת השבוע, מנהג תימני ידוע).

המרכיבים למרק הבשר

אם כן, יש ברשותכם את כל המרכיבים שבציור למעלה? כעת ארגנו אותם כפי שמופיע בתמונה למטה.

הכנת המרכיבים למרק הבשר

הבה נתחיל. סיר עמוק כמובן. אם יש ברשותכם קדירה, זה יהיה עלאכיפכיפאק. שופכים לתוכו בין 3 ל 4 ספלי מים. בתוכם, מניחים את פרוסות תפוחי האדמה ומרתיחים.

תפוחי אדמה מורתחים

בודקים מדי פעם עם מזלג את תפוחי האדמה. רכים? מתפרקים? מנמיכים אש, ומוציאים את תפוחי האדמה לריסוק בקערה.

ממעכים את תפוחי האדמה לאחר שהתרככו במים הרותחים

בנתיים, מכניסים את קוביות בשר הבקר למים שבסיר ומגביהים את האש. לא לשכוח להוציא את הקצף שמצטבר מעל, במהלך ההרתחה.

מרתיחים הבשר במים בו רתחו תפוחי האדמה

רתח שוב? הכניסו חזרה את תפוחי האדמה המרוסקים ולאחריהם את העגבניות המרוסקות.

מוסיפים את תפוחי האדמה, העגבניות והבצל הקצוץ לתבשיל

מתבלים במלח (לא חובה) וכורכום וממתינים להרתחה נוספת.

כורכום

מכניסים את קוביות הבטטה והדלעת ואת חתיכות הבמיה.

בסוף! מכניסים הדלעת, הבטטה והבמיה לתבשיל

מנמיכים אש ומכסים חלקית את הסיר. אם רכשתם בשר עגל טרי רך וטוב אז התבשיל יהיה מוכן תוך חצי שעה.

מרק הבשר מבעבע. אוטוטו, מוכן.

ואם לא? אז בטח שעתיים, אל תתמדדו אותי עלאדקה. לשובע.

מחשבה אחת על “גלריה: מרק בשר תימני. מדריך למשתמש

  1. אם יורשה לי, כאשכנזי מזה דורות רבים, אני הייתי שם את הדלעת רק בסוף, שכן אחרי 2 שעות בישול לא ישאר ממנה הרבה. באשר לתפוחי אדמה, הייתי מבשל אותו בנפרד ומוסיף אותו בסוף הבישול. למה? כי תפוח האדמה מפריש עמילן ועושה את הטעמים פחות עזים. זה, עם כל הצניעות.

מה על הלב שלכם? אני כאן כדי להקשיב...

