סליחות. כתיבה לקובץ

מי מאיתנו שאינם מתחברים לכתוב במחזור. להם נאמר אין חיוב לקרוא בספר הסליחות. רק חכמים תיקנו נוסח למי שלא יודע לתקן, ומכאן נבין – כל אחד מאיתנו יכול לחבר לעצמו לבד, ספר סליחות! 

ממש כמו בתפילת שמונה עשרה, כשאדם מגיע לברכת שומע תפילה ומתעכב עליה כי מפרט לפני בורא עולם את כל צרכיו, כך גם כאן – יכול לקחת דף ולרשום מה עליו לבקש.

וידוי קצר בנפילת אפיים בסידורים ובמחזורים פותח ב-"חטאנו". מה זה חטאנו? חטא = חסר. דוגמא לכך נמצא בדברי בת-שבע לדוד באומרה אליו "והיינו אני ושלמה בני חטאים", רש"י שם: "חסרים" (מלכים א, א, כא).

אם כן, נבדוק מה חסר לנו. סבלנות? נרשום, שמירת לשון? נרשום, זריזות? נרשום. קח דף תרשום. ה-כ-ל לרשום: "קרו דברים צריך לתקן: אני מאחר לתפילה, לא מתייחס יפה בבית, בחברה, לא הייתי נאמן וכו'". כל מה שחסר לנו נרשום. נבדוק את עצמנו ונהיה כנים מול בורא עולם. זהו זמן של התעוררות, לבדוק איפה האמת שלנו, כל אחד עם עצמו. זו תפילה אמיתית.

כל זה כעין הקדמה לראות "איפה אני לוקה בחסר".

האמת שבך – תפילה נכונה ואמיתית, זה מה שאתה כותב לעצמך.

זה הוא, ספר סליחות הכי מדויק שיכול להיות כי זה אמיתי ויוצא מקירות הלב.

מה על הלב שלכם? אני כאן כדי להקשיב...

